Läsarfråga

Fick en fråga om varför jag vill gå ner i vikt, hur lång jag är och hur mycket jag väger.

Vill först och främst påpeka, detta är ingen anorexia blogg osv, utan jag skriver om mina tankar. Som för det mesta handlar om mat, kalorier och sådant.

Jag är 165 cm lång och jag väger 51 kg (dock litar jag inte överhuvudtaget på vågar, eller ibland gör jag. För häromdagen vägde jag 53, idag 51. Hur är det möjligt?)
Anledningen att jag vill gå ner i vikt är för att jag trivs bättre med min kropp när jag väger mellan 48-50 kg. Jag vet om att jag får ett BMI som är undervikt när jag väger mellan 48-50 kg. Men JAG trivs i min kropp då. Jag behöver inte gömma mig. Så jag vill gå ner några kilo, inte mycket, utan bara ett par stycken. Dessutom, vilken tjej idag vill inte gå ner i vikt till sommaren?

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för svaret!

Förstår hur du menar!

Vågar kan vara himla knepiga ibland. Ofta beror en sån skillnad på hur mucket vätska man har i kroppen!

Kram

2010-06-03 @ 13:53:27
Postat av: alexanderpro

hejhej, vet att det är drygt en månad efter att du skrev detta inlägg därför jag bara ville veta vad du väger idag? inte för du brukar uppdatera bloggen så ofta men bara kul att veta när man vet någon som försöker åstakomma något bra här i livet som att gå ner några kilon :)



Det där med vågen är verkligen trixigt eftersom ena dagen kan man se och känna att man gått ner men står still på vågen och ibland känner man ingenting men har gått ner 2 kg typ, hehe har förklarat det här tidigare för någon annan och vi kom fram till att det bästa man kan göra är att förlita sig på spegeln helt enkelt :) där ser man resultaten mycket tydligare, ifall man har gjort bra ifrån sig det vill säga.

2010-07-01 @ 00:33:27
URL: http://AlexanderPro.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0